........... με μηχανή; "Ανέκδοτο" πριν μερικά χρόνια.... Από την μια η δύσκολη γεωγραφικά πρόσβαση λόγω συνόρων γύρω - τριγύρω με εμπόλεμες χώρες, από την άλλη, το "κακό παρελθόν":
Πριν από καμιά εικοσαριά χρόνια, κάπου στην Άκαμπα, είχε γίνει μια ληστεία όπου οι ληστές είχαν σαν οχήματα διαφυγής, μηχανές Η καταδίωξη κατέληξε σε λουτρό αίματος με πολλούς αθώους περαστικούς (και ανάμεσά τους παιδιά) να πληρώνουν με την ζωή τους την ατυχία να βρίσκονται σε λάθος τόπο την λάθος ώρα. Σαν αποτέλεσμα της δημόσια κατακραυγής (το γνωστό "τσουβάλιασμα" δικαίων και αδίκων δηλαδή), ο Βασιλιάς της Ιορδανίας απαγόρευσε τις μοτοσυκλέτες σε ολόκληρη την επικράτεια.
Τα χρόνια πέρασαν, ο γιος του και διάδοχός μεγάλωσε και, προς μεγάλη τέρψη των μοτοσυκλετιστών, εξελίχθηκε σε μέγα αυτοκινητο-μηχανόΓκαυλο.... (εδώ σημαντικό ρόλο έπαιξε η διαπαιδαγώγησή του από τον Σεΐχη Fuad Abu Hussien - μέλος της αυλής και μέγας μοτοσυκλετόφιλος). Ήταν λοιπόν θέμα χρόνου να αρθεί η απαγόρευση, όπερ και εγένετο με την στέψη του πριν από λίγα χρόνια, εγένετο όμως με έλεγχο και αυστηρούς όρους. Για να έχεις λοιπόν μηχανή στην Ιορδανία πρέπει να είσαι μέλος της Βασιλικής Λέσχης Μοτοσυκλέτας της Ιορδανίας (πρόεδρος της οποίας είναι ο ίδιος ο Βασιλιάς), προνόμιο που δίνεται κατόπιν πρόσκλησης από τρια τουλάχιστον ενεργά μέλη. Κατόπιν περνάς συνέντευξη και, αν όλα πάνε καλά, εγγράφεσαι και μπορείς πλέον να αγοράσεις μηχανή/ές. Όμως, αν καθυστερήσεις πέραν του τριμήνου την καταβολή της (ακριβής) συνδρομής, διαγράφεσαι δια βίου και οι μηχανή (ή μηχανές) σου, κατάσχονται. Όμορφα πράγματα, νοικοκυρεμένα...........
Όμως, όπως κάθε δράση γεννάει αντίδραση, έτσι η πολυετής απαγόρευση "γέννησε", μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, εκατοντάδες μοτοσυκλετιστές και μια νέα μοτοσυκλετιστική κουλτούρα στην χώρα.
Όπως είναι προφανές, οι παραπάνω περιορισμοί, αναπόφευκτα έχουν κάνει την μοτοσυκλέτα "ελιτίστικη" ενασχόληση, και η μοτοσυκλετιστική αυτή ελίτ δεν ενδιαφέρεται για μικρά κυβικά. Το πιο καλοπουλημένο μοντέλο πρέπει να είναι η Goldwing ακολουθούμενη από διάφορες Harley. Φτώχεια καταραμένη.....
Πριν από καμιά εικοσαριά χρόνια, κάπου στην Άκαμπα, είχε γίνει μια ληστεία όπου οι ληστές είχαν σαν οχήματα διαφυγής, μηχανές Η καταδίωξη κατέληξε σε λουτρό αίματος με πολλούς αθώους περαστικούς (και ανάμεσά τους παιδιά) να πληρώνουν με την ζωή τους την ατυχία να βρίσκονται σε λάθος τόπο την λάθος ώρα. Σαν αποτέλεσμα της δημόσια κατακραυγής (το γνωστό "τσουβάλιασμα" δικαίων και αδίκων δηλαδή), ο Βασιλιάς της Ιορδανίας απαγόρευσε τις μοτοσυκλέτες σε ολόκληρη την επικράτεια.
Τα χρόνια πέρασαν, ο γιος του και διάδοχός μεγάλωσε και, προς μεγάλη τέρψη των μοτοσυκλετιστών, εξελίχθηκε σε μέγα αυτοκινητο-μηχανόΓκαυλο.... (εδώ σημαντικό ρόλο έπαιξε η διαπαιδαγώγησή του από τον Σεΐχη Fuad Abu Hussien - μέλος της αυλής και μέγας μοτοσυκλετόφιλος). Ήταν λοιπόν θέμα χρόνου να αρθεί η απαγόρευση, όπερ και εγένετο με την στέψη του πριν από λίγα χρόνια, εγένετο όμως με έλεγχο και αυστηρούς όρους. Για να έχεις λοιπόν μηχανή στην Ιορδανία πρέπει να είσαι μέλος της Βασιλικής Λέσχης Μοτοσυκλέτας της Ιορδανίας (πρόεδρος της οποίας είναι ο ίδιος ο Βασιλιάς), προνόμιο που δίνεται κατόπιν πρόσκλησης από τρια τουλάχιστον ενεργά μέλη. Κατόπιν περνάς συνέντευξη και, αν όλα πάνε καλά, εγγράφεσαι και μπορείς πλέον να αγοράσεις μηχανή/ές. Όμως, αν καθυστερήσεις πέραν του τριμήνου την καταβολή της (ακριβής) συνδρομής, διαγράφεσαι δια βίου και οι μηχανή (ή μηχανές) σου, κατάσχονται. Όμορφα πράγματα, νοικοκυρεμένα...........
Όμως, όπως κάθε δράση γεννάει αντίδραση, έτσι η πολυετής απαγόρευση "γέννησε", μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, εκατοντάδες μοτοσυκλετιστές και μια νέα μοτοσυκλετιστική κουλτούρα στην χώρα.
Όπως είναι προφανές, οι παραπάνω περιορισμοί, αναπόφευκτα έχουν κάνει την μοτοσυκλέτα "ελιτίστικη" ενασχόληση, και η μοτοσυκλετιστική αυτή ελίτ δεν ενδιαφέρεται για μικρά κυβικά. Το πιο καλοπουλημένο μοντέλο πρέπει να είναι η Goldwing ακολουθούμενη από διάφορες Harley. Φτώχεια καταραμένη.....