IV
II
III
I
V

Classic Bikes (Τί ισχύει σήμερα στην Ελλάδα)

                 

Τα Κλασσικά οχήματα αυτήν την εποχή (2019) βρίσκονται "στον πάγο". Για πολλούς λόγους (κυρίως λόγω της κατάχρησης που γινόταν στην πιστοποίηση οχημάτων που απλά ήταν σαράβαλα, απλά και μόνον για να εισπράξουν οι "φορείς" τα παράβολα και οι ιδιοκτήτες τα ωφελήματα) το Ελληνικό Κράτος έχει σχεδόν απαγορεύσει την κίνηση των κλασσικών οχημάτων. Γίνονται προσπάθειες να αρθούν όσο περισσότερες απαγορεύεις, στο πλαίσιο της συνεννόησης μεταξύ των εμπλεκομένων μερών, περιμένουμε αποτελέσματα σύντομα (ελπίζουμε).
Η ΜΟΤ.Ο.Ε., που πρόσφατα εξουσιοδοτήθηκε από το Ελληνικό Κράτος να έχει την δυνατότητα έκδοσης Ιστορικών πιστοποιήσεων, δεν είχε εμπλακεί σε αυτό το "πανηγυράκι" που είχε στηθεί, οπότε είναι και η μόνη που δεν έχει ευθύνες για την μέχρι τώρα κατάσταση. Έχει όμως (με την πρόσφατη ΚΥΑ- ΕΔΩ) αναγνωριστεί ως ο μόνος επίσημος στην Ελλάδα φορέας εξέτασης και αξιολόγησης των μέχρι τώρα εκδοθέντων πιστοποιήσεων Ιστορικών Μοτοσυκλετών (ως η μόνη στην Ελλάδα εκπρόσωπος της Διεθνούς Ομοσπονδίας Μοτοσυκλετισμού - η FIM αναφέρεται ως Δ.Ο.Μ.).

Η ΜΟΤ.Ο.Ε. τα προηγούμενα δύο χρόνια δημιούργησε, στελέχωσε και εκπαίδευσε το τμήμα Κλασσικής Μοτοσυκλέτας, και από το τέλος του προηγουμένου έτους είναι σε θέση να πιστοποιεί Κλασσικές Μοτοσυκλέτες σε ολόκληρη την επικράτεια.

Τα Ιστορικά οχήματα χωρίζονται σε τρείς βασικές κατηγορίες σε ό,τι αφορά την πιστοποίησή τους:
  1. Άνω των 30 ετών με πινακίδα Ιστορικού
  2. Άνω των 30 ετών με την κανονική πινακίδα του υπουργείου
  3. Young Timers, οχήματα που είναι μεταξύ 20 εως τριάντα ετών, με την κανονική φυσικά πινακίδα. Αυτή είναι και η κατηγορία που μπορεί να ενδιαφέρει αρκετούς ιδιοκτήτες για λόγους που θα αναπτυχθούν παρακάτω
Εν τάχει λοιπόν, τί ισχύει (νομικά) για την κάθε κατηγορία:
  • Η πρώτη κατηγορία είναι τα Ιστορικά που, με την Ιστορική πινακίδα, υπόκεινται στις διατάξεις και τους περιορισμούς που θέτει το Υπουργείο (μειωμένη και ελεγχόμενη κίνηση κλπ)
  • Η δεύτερη κατηγορία, τα Ιστορικά αλλά με πινακίδες δρόμου, δεν υπόκεινται στους περιορισμούς, κυκλοφορούν δηλαδή κανονικά, πληρώνουν κανονικά τέλη κυκλοφορίας και έχουν την δυνατότητα μειωμένου τιμολογίου στα Ασφάλιστρα (μέσω της ΜΟΤΟΕ). Έχουν και ένα ακόμη μεγάλο ωφέλημα, κοινό με τα young timers που θα αναπτύξω στο τέλος
  • Η τρίτη κατηγορία, έχοντας τις κανονικές πινακίδες δεν υπόκειται και αυτή σε περιορισμούς και έχει μειωμένα ασφάλιστρα (μέσω ΜΟΤΟΕ) και το κοινό, με την παραπάνω κατηγορία ωφέλημα, τη βεβαιωμένη- πιστοποιημένη αξία
Τί είναι λοιπόν αυτή η βεβαιωμένη-πιστοποιημένη αξία;
Τίποτε παραπάνω από την υποχρέωση των ασφαλιστικών εταιρειών να αποκαταστήσουν πλήρως οποιαδήποτε ζημία και να επαναφέρουν το μηχανάκι σου στην κατάσταση Ιστορικού. Με άλλα λόγια, δεν μπορούν να σου πούνε "φιλαράκι, πάρε 450€ για το παλιατζούρι σου, τόσο λέει το car.gr, και φεύγα μπελά από το κεφάλι μας". Η πιστοποίηση αυτή γίνεται δεκτή στο δικαστήριο (και το ξέρουν).

Αυτό μάλιστα το έζησα πρόσφατα, όταν μια καλή κυρία μου ξάπλωσε κάτω το Africa. Έρχεται ο πραγματογνώμονας λοιπόν της ασφαλιστικής στον βαφέα που το πήγα, το μηχανάκι είναι μέσα, μου ζητάει την άδεια. Την δίνω, την βλέπει:
  • "Είναι παλιό" μου λέει.
  • "Δεν είναι παλιό, είναι πολύ παλιό" του απαντάω και του δείχνω την πιστοποίηση.....
  • "Ωχ" λέει και δαγκώνεται.
  • "Τώρα συνεννοηθήκαμε" του λέω.....
Για να μην πολυλογώ, 850€ το βάψιμο, καινούργια φλας (και τα τέσσερα για να μην χαλάσει η ομοιομορφία, καθώς και δύο χούφτες), καινούργια μπαγαζιέρα τα πάντα-όλα που ζήτησα, αδιαμαρτύρητα και άμεσα. Συνολικό "κουστούμι", όπως βλέπετε, 1.500,00 €.

 
 

Administrator